Переглянути всі підручники
<< < 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 > >>

 

ІСТОРИЧНА ДОВІДКА

До початку XVII ст. у математиці уникали вживання дробових та від'ємних показників степенів. Лише наприкінці XVII ст. у зв'язку з ускладненням математичних задач виникла необхідність поширити область визначення показника степеня на всі дійсні числа. Узагальнення поняття степеня а", де n — будь-яке дійсне число, дало змогу розглядати показникову функцію у = ах на множині дійсних чисел і степеневу функцію у = хп на множині додатних чисел (для цілих п степенева функція визначена і для х < 0).

Питання, пов'язане з показниковою функцією, розробляв Леонард Ейлер. У двох розділах своєї праці «Вступ до аналізу» він описав «показникові й логарифмічні кількості». До перших належить ах, до других — у2. Навіть і сам показник може бути показниковою «кількістю», наприклад у виразах аaz, ауг, уаг, хуг. Ейлеру належить відкриття зв'язку між показнико-

Іранський математик ал-Караджі (помер у 1016 р.) почав систематично розглядати тричленні рівняння, квадратні відносно деякого степеня невідомого, а також рівняння, що зводяться до них діленням на степінь невідомого, тобто рівняння виду ах2п + bхп = с , ах2п + с = bxn , bхп+с = ах2п, ах2п + т = =bхп + т +схп.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПОВТОРЕННЯ

1. Яке рівняння називається показниковим? Навести приклади.

2. Чи має розв'язок показникове рівняння ах = у, якщо у < 0?

3. У чому полягає спосіб зведення до спільної основи під час розв'язування показникових рівнянь?

4. У чому полягає спосіб винесення за дужки спільного множника під час розв'язування показникових рівнянь?

5. Як розв'язують показникові рівняння виду Аа + Вах + + С = 0?

 

Переглянути всі підручники
<< < 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 > >>
Hosted by uCoz